Zespół Szkolno-Przedszkolny w Pawłowie Żońskim

Pawłowo Żońskie 52A , Przedszkole

sekretariat@sppawlowozonskie.szkolnastrona.pl

Wycieczka Gdańsk-Gdynia-Sopot-Hel

W dniach 8-10 czerwiec trzydzieścioro ośmioro uczniów naszej szkoły wzięło udział w trzydniowej wycieczce do Trójmiasta.  Wycieczka miała charakter krajoznawczo- edukacyjny, a jej celem było odwiedzenie miejsc,które uczniowie znają ze szkolnych podręczników lub opowieści. Pierwszy dzień skupił się na zwiedzaniu Gdańska min. Starówki, Westerplatte, Bramy Stoczni. Drugiego dnia odwiedziliśmy Gdynię, aby tam udać się do Centrum Nauki Eksperyment, Muzeum Oceanograficznego i Akwarium Morskiego . Poza tym odbyliśmy spacer po Skwerze Kościuszki, gdzie zwiedziliśmy ORP Błyskawicę i zakosztowaliśmy morskiej bryzy delektując się smakiem smażonej ryby. Następnie z pełnymi brzuchami udaliśmy się w kierunku Półwyspu Helskiego, aby tam odwiedzić Fokarium i zapoznać się z  populacją fok w Morzu Bałtyckim. Zmęczeni, lecz spragnieni promieni słonecznych odbyliśmy spacer brzegiem morza, aby następnie wrócić do miejsca naszego noclegu na upragnioną kolację.  Trzeciego dnia, przed powrotem do domu odbyliśmy spacer po Sopocie, a następnie udaliśmy się do Szymbarku, gdzie zwiedziliśmy min. Dom Sybiraka, Dom Harcerza, Dom do góry nogami, Starą Kaszubską Chatę oraz poznaliśmy tajniki wypieku chleba, gdzie każdy z nas mógł upiec swój własny chleb. Wczesnym wieczorem zakończyliśmy swoją nadmorską przygodę pod murami naszej szkoły.